‘Turizmde İnternet Kullanımı ve E-Ticaret Paneli (16.04.2010).

16 Nisan 2010 1912
‘Turizmde İnternet Kullanımı ve E-Ticaret Paneli (16.04.2010).

Nevşehir Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından her yıl hazırlanan Kapadokya Toplantılarının XV.'si 'Turizmde İnternet Kullanımı ve E-Ticaret' paneli Dedeman otelde geniş katılımla gerçekleşti.

Panele, Nevşehir Vali Yardımcı Vural Demirtaş ve İbrahim Süha Karaboran, Nevşehir Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Ahmet Cihan,  Avanos Belediye Başkanı Dr. Mustafa Körükçü,Göreme Belediye Başkanı Nuri Cingil, Kültür ve Turizm İl Müdürü Veledin Birsöz, Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği Başkanı Ahmet Tok, Kapadokya Turizm İşletmecileri Derneği Genel Dekreteri Nazif Demir , Nevşehir Üniversitesi Öğretim Elemanları ve öğrencileri katıldı.

Nevşehir Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Kuşluvan'ın oturum başkanlığı yaptığı panele konuşmacı olarak katılan Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Otelcilik Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Kurtluş Karamustafa 'Kaliteli Ağ Sayfası ve Tasarımı', Giresun Üniversitesi Tirebolu MeslekYüksekokulu Öğretim Elemanı Öğretim Görevlisi Murat Bayram ' Turizm Pazarlaması Destinasyon Ağ Sayfaları Model Önerisi' Galileo Türkiye Pazarlama Uzmanı Berna Çankaya Gürel 'Glileo Sistemi' konularında bilgiler verdi.

Panelin açılış konuşmasını yapan Nevşehir Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Ahmet Cihan, her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de internet giderek yaygınlaştığını özellikle globalleşen dünyada her geçen gün internet kullanıcılarının sayısı hızla artmakta ve aynı zamanda internet kullanım süresi zamanı da artış gösterdiğini buna bağlı olarak da turizm sektörünün bu alandaki ivmede kendine düşen payı alacağını düşündüğünü söyledi.

Cihan, konuşmasını şöyle sürdürdü;

"Her yıl dünyanın değişik ülkelerinde milyonlarca insan gerek ülke içine gerekse ülke dışına seyahat yapmaktadır. Seyahat yapmadan önce gideceği bölge, coğrafya, kent ve ülke ile ilgili bilgi edinme ihtiyacı duymaktadır. Günümüzde bu ihtiyacın büyük bir bölümünün internet aracılığı ile sağlandığını söylemek mümkündür. İnsanlar önce gideceği yerle ilgili o ülkenin kültürü, coğrafyası, tabiatı, gelenek ve görenekleri, neleri beklediğini ya da neleri görmek istediğini internet aracılığı ile aştırmakta ve incelemektedir.

Bölgemiz için en fazla şikâyet edilen konulardan biri maalesef esnafın turistlere yanıltıcı bilgi verdiği; önemli olan da bu yanıltıcı bilgilerin fiyat alanında olmasıdır. Misafir olarak ülkemize gelen bir insanın burada edineceği pozitif ya da negatif bir imajın internet aracılığı ile milyarlarca insana bir anda ulaşabileceğini zihnimizin bir köşesinde bulundurmamız gerekmektedir.

Kısacası internet diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de önemli bir aracı unsurdur."

Panelin oturum başkanı Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Kuşluvan da konuşmasında İnternetin en büyük üçüncü devrim olduğunu söyledi.

Kuşluvan; "İnsanoğlunun toprağı işlemeye başlamasından ve sanayi devriminden sonra en büyük üçüncü devrim olarak internet devrimi gündeme gelmiştir. Birçok düşünür birçok yazar internet devrimini üçünü büyük devrim olarak düşünmektedir. Günümüzde internetin hayatımızı etkilediği alan nerdeyse yok gibidir. İnternet sosyalleşme biçimimizden eğitim sistemimize kadar işletmelerin iş yapma modellerinden tüketicilerin tüketim davranışlarına kadar hayatımızın her alanını değiştirmiştir. Ve değiştirmeye devam etmektedir.

İnternet gerek turizm işletmelerinin gerekse turist varış yerlerinin başarısını etkileyen çok önemli bir faktör haline gelmiştir. Turizm sektörü ve internetin ilişkisini incelediğimizde şu tespitleri yapabilmemiz mümkündür. Günümüzde destinasyonların ve turizm işletmelerinin ağ sayfaları potansiyel ziyaretçilerin seyahatlerini organize etmek için başvurduğu bir numaralı bilgi kaynağı haline gelmiştir. Tatil ve iş amaçlı yapılan seyahatlerde rezervasyonların %40'ı elektronik ortamda gerçekleşmektedir. Bu %40'ın 3/2'likoranı doğrudan turizm işletmelerinin ağ sayfalarından yapılmaktadır.

İnternet turizm işletmelerinin iş yapma modelini değiştirmiştir ve turizm işletmecileri ve ziyaretçileri buluşturan çok önemli bir dağıtım kanalı ve tanıtım aracı haline gelmiştir. Bütün bu gelişmeler ışığında hem destinasyonların hem de turizm işletmelerinin internetten ve elektronik ticaretten daha verimli şekilde yararlanmaları sorunludur diye düşünüyorum." Şeklinde konuştu.

Panele konuşmacı olarak katılan Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Otelcilik Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Kurtluş Karamustafa Turizm işletmelerinin ve ya herhangi bir işletmenin ağ sayfası kalitesinin ya da performansının müşterinin satın alma davranışı üzerinde olumlu ve olumsuz birçok etkisi olduğuna vurgu yaptı.

Karamustafa ; "İşletmenin adı internette olması artık çok da önemli değil bizim kastettiğimiz artık bu değil. Ağ sayfaları ve interneti çok yaygın şekilde kullanabilmek önemlidir. Yoksa interneti elektronik bir broşür olarak web sayfamız kalır oksanusta yüzen balık gibide bir müşteri tesadüfen gelir bakar sonrada güven oluşturmaz. Dolayısıyla işletme ile ilgili fakötürler internetin pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkin bir şekilde kullanılması da son derce önemlidir." Dedi.

Giresun Üniversitesi Tirebolu Meslek Yüksekokulu Öğretim Elemanı Öğretim Görevlisi Murat Bayram ' Turizm Pazarlaması Destinasyon Ağ Sayfaları Model Önerisi' konulu konuşmasında İnternetin birçok şeyi değiştirdiğini ama en çok turizm sektörünü değiştirdiğini söyledi. Artık herkesin internetin varlığının kabul etmesinin gerektiğini de belirten Bayram herkesin buna göre hareket etmesinin gerekliliğini vurguladı.

Panelin son konuşmacısı olan Galileo Türkiye Pazarlama Uzmanı Berna Çankaya Gürel ise konuşmasında İşletmelerin sistemleri hakkında bilgiler verdi.

Panelin ardından panelistlere dokuma kilim hediye edildi.

Fotoğraflar için tıklayınız.